کلاس آموزش گویندگی و فن بیان در مشهد

فن بیان، مهمترین مهارت قرن است، در عصر ارتباطات، مهمترین ابزار ما برای برقراری ارتباط با سایرین، قدرت تکلم و شیوایی سخن ماست. مجموعه تصویر شرقی، اقدام به برگزاری کلاسهای گویندگی و فن بیان در مشهد نموده است. این دوره های آموزشی زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد و با بهره‌گیری از بهترین اساتید حوزه گویندگی و مجری‌گری برگزار می‌گردد.

داشتن صدایی رسا و زیبا آرزوی همه ماست و گاها تصویر بر این است که داشتن صدای زیبا یک مقوله مادرزادی و غیر قابل تغییر می‌باشد. در صورتی که ماهیچه‌های مسئول تولید صدا در انسان، قابل تقویت و آموزش هستند و با انجام تمرینات صحیح، پرورش می یابند.

کلاس های آموزش گویندگی و فن بیان در مشهد با هدف ارتقاء توانایی‌های شما هم استانی‌های عزیز در زمینه صحبت کردن و بیان ایده‌ها، به شما مهارت‌های لازم را آموزش می‌دهند. در این کلاس‌ها، شما با استفاده از تمرینات و فعالیت‌های گوناگون، قوانین و تکنیک‌هایی را یاد خواهید گرفت که به شما در بهبود گفتار و فن بیان کمک می‌کنند.

برخی سرفصل‌های دوره فن بیان

افزایش اعتماد به نفس هنگام صحبت کردن در جمع

در کلاس‌های آموزش گویندگی و فن بیان، شما با تمریناتی برای کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس خود آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کند تا در موقعیت‌های استرس‌زا به خوبی صحبت کنید و با اعتماد بنفس بیشتری به دیگران پیام‌های خود را منتقل کنید.

نحوه صحیح نفس‌گیری و تنفس دیافراگمی

شاید باورش برای شما سخت باشد، اما اکثر مردم به صورت صحیح تنفس نمی‌کنند. در گویندگی شما باید بجاید تنفس با قفسه سینه، با دیافراگم نفس بگیرید و این یکی از اصول اساسی در داشتن فن بیان صحیح است. در این کلاس‌ها، شما با تکنیک‌ها و تمرینات مربوط به تنفس صحیح آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید چگونه از آن‌ها در طول سخنرانی‌ها و ارائه‌های خود استفاده کنید.

کنترل ترس و اضطراب از جمع

با شرکت در کلاسها و دوره‌های حضوری گویندگی و فن بیان، شما با تمرین در جلوی جمع و بازسازی شرایط واقعی سخنرانی، به مرور ترس شما از ارائه جلوی جمع از بین خواهد رفت.

برطرف کردن صدای تو دماغی

صدای تو دماغی اکثرا بخاطر شرایط فیزیکی و ناهنجاری‌های موجود در بینی اتفاق می‌افتد. با حضور در این کلاس‌ها، به شما تمریناتی داده می‌شود تا بتوانید با نفس‌گیری اصولی و هدایت صحیح هوا به بیرون، نقش بینی را در تولید صدا کمرنگ کنید و صدای تو دماغی شما به مرور برطرف گردد.

رفع تنبلی عضلات صورت و ماهیچه‌های تولید صدا

اکثر مشکلات مربوط به بیان ناصحیح، بخاطر تنبلی عضلاتیست که در تولید صدا نقش دارند. مانند: عضلات فک، لب‌ها، زبان و غیره. در کلاس‌های فن بیان، تمریناتی به شما داده خواهد شد تا به وسیله آن بتوانید این عضلات را تقویت کنید تا دیگر در هنگام حرف زدن، تنبل نباشند.

تقویت قدرت و برد صدا

داشتن صدایی رسا و پرقدرت نقش به سزایی در ایجاد شخصیت کاریزماتیک برای شما دارد. شخصی که دارای کاریزماست، بدون اینکه داد بزند یا تلاش کند که بلند بلند حرف بزند، صدای رساتر و پرنفوذتری دارد. با تمرینات گویندگی و فن‌بیان می‌توانید صدای خود را تقویت کنید تا برد صدای شما بیشتر شود.

زیبایی و پختگی صدا

با حضور در دوره فن بیان و گویندگی و انجام تمرینات آن، به راحتی می‌توانید صدای زیباتری داشته باشید. اصطلاحا بخه این نوع صداها، صدای پخته گفته می‌شود که عمق بیشتری دارد.

بهداشت صدا و تارهای صوتی

یک گوینده باید همواره مراقب حنجره و تارهای صوتی خود باشد. او باید بداند که چه چیزهایی برای صدای او مفید است و چه چیزهایی مضر. در کلاس‌های گویندگی و سخنوری، این نکات به شما گفته خواهد شد و شما با رعایت آن، میتوانید همواره صدایی باز و حنجره‌ای سالم داشته باشید.

افزایش دایره لغات و انتخاب کلمات مناسب

در هنگام سخنرانی، اکثرا نیاز دارید تا علاوه بر اینکه زیبا حرف بزنید، حرف‌های زیبا نیز بزنید. در کلاس‌های فن بیان و سخنوری، دایره لغات شما گسترش پیدا می‌کند و شما می‌توانید در هنگام سخنرانی و ارائه مطلب، بهترین کلمات را انتخاب کنید و بازی با کلمات داشته باشید.

تلفظ صحیح حروف و کلمات

گاهی پیش می‌آید که ما از کودکی تلفظ صحیح حروف را یاد نگرفته باشیم و این مشکل تا بزرگسالی گریبان‌گیر ما باشد. حروفی که معمولا دارای مشکل است، مانند: (ر – ی – ک – ژ – خ) می‌باشد. اما هرکس ممکن است حرف یا گروهی از حروف را نتواند به درستی بیان کند. در دوره های فن بیان، علاوه بر تلفظ صحیح حروف، نحوه صحیح کلمات و جملات، نحوه صحیح آکسان گذاری نیز آموزش داده می‌شود.

تکنیک‌های سخنرانی و سخنوری

در کلاس‌های فن بیان و سخنوری تصویر شرقی مشهد، شما با تکنیک‌های سخنرانی حرفه‌ای آشنا می‌شوید. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا سخنرانی‌های قوی‌تر و مؤثرتری داشته باشید و توانایی جذب مخاطبانتان را بیشتر کنید.

زبان بدن

زبان بدن یا Body language نقش بسزایی در برقراری ارتباط موثر و افزایش قدرت کلام دارد. شما یادخواهید گرفت که چگونه زبان بدن سایرین را متوجه شوید و بهترین زبان بدن را با توجه به شرایط داشته باشید. شما با تمرینات ارتباط بدنی مناسب و یاد می‌گیرید چگونگی استفاده از حرکات بدن و اشارات، بهترین ارتباط را با مخاطبان خود برقرار کنید.

افزایش کاریزما و تاثیرگذاری برروی افراد

در نهایت با حضور در کلاس‌های فن بیان و با آموختن تمام سرفصل‌هایی که در بالا بیان شد، شخصیت قدرتمند و کاریزماتیک خود را بنا کنید و حرف‌ها و تصمیمات شما تاثیر بیشتری برروی افراد داشته باشد و شما را تبدیل به یک رهبر قدرتمند در جمع کند

برخی اساتید آموزش گویندگی و فن بیان در مجموعه تصویر شرقی مشهد

روزبه آرش، مدرس کلاسهای گویندگی و فن بیان در مشهد

روزبه آرش، در سال ۱۳۶۵ در تبریز است. او دارای مدرک لیسانس مدیریت و فوق لیسانس روابط عمومی می‌باشد. وی مجری تلویزیون و رادیو می‌باشد و دارای سابقه ۱۶ ساله در اجرای صحنه است. او تا کنون سابقه اجرا در بیش از ۲۳۰۰ عنوان برنامه را در رزومه خود دارد.

در حال حاضر ایشان مدیر مجتمع تجاری کیان سنتر ۱ و ۲ می‌باشد و مجموعه تصویر شرقی افتخار همکاری با ایشان را به عنوان مدرس فن‌بیان، آیین سخنوری، ارتباط موثر و مجری‌گری دارد.

مشاهده رزومه کامل روزبه آرش

بهروز وطن دوست، استاد مشهدی فن بیان، مجری‌گری، سخنوری و گویندگی

بهروز وطن دوست، متولد اول فروردین ۱۳۵۲ در مشهد می‌باشد. وی آهنگساز، خواننده، مجری، گوینده، گزارشگر و تهیه‌کننده رادیو است.

در حال حاضر ایشان کارمند صدا و سیما می‌باشد و بسیاری از برنامه‌های رادیو و تلویزیون خراسان با اجرای ایشان پخش می‌گردد. مجموعه تصویر شرقی افتخار همکاری با ایشان را به عنوان مدرس فن‌بیان، آیین سخنوری، ارتباط موثر و مجری‌گری دارد.

مشاهده رزومه کامل بهروز وطن دوست

سخن آخر

در پایان به یاد داشته باشید که یکی از مهارت‌های اساسی و حیاتی مورد نیاز برای ارتباط موثر با سایرین، نحوه بیان و سخن گفتن شماست. این مهارت به شما امکان می‌دهند تا به خوبی و با اعتماد بنفس، ایده‌ها و داستان‌های خود را به دیگران منتقل کنید. اگر به دنبال بهبود این مهارت‌ها هستید، کلاس‌های آموزش گویندگی و فن بیان در مشهد که توسط آموزشگاه فنی و حرفه‌ای تصویر شرقی برگزار می‌گردد، بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

مهمترین مزیت این کلاس‌ها، تجربی و عملی بودن آن است. شما در این دوره فرصتی خواهید داشت تا با دیگران تمرین کنید و از بازخورد آن‌ها بهره‌برداری کنید. این بازخورد‌ها به شما کمک می‌کنند تا نقاط قوت خود را بشناسید و در نقاط ضعف خود پیشرفت کنید و در نهایت به شما امکان می‌دهند تا بهبود قابل توجهی در مهارت‌های گفتار و فن بیان خود ببینید و به یک گوینده حرفه‌ای تبدیل شوید.

اطلاعات تکمیلی کلاسهای فن بیان و گویندگی تصویر شرقی

  • این دوره زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌گردد
  • کلاسها به صورت حضوری برگزار میگردد
  • به فارق التحصیل این دوره، مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر اهدا میگردد
  • تمامی مدرسین این کلاس‌ها دارای کارت صلاحیت تدریس می‌باشند
  • امکان معرفی به صدا و سیما و بازار کار پس از اتمام دوره وجود دارد
  • این دوره شامل مباحث زبان بدن نیز می‌باشد
  • طول دوره ۱۲ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای می‌باشد
  • سرفصل‌های دوره منطبق بر سرفصل‌های سازمان جهانی کار (ILO) می‌باشد
  • این دوره شامل سرفصل‌های بومی و مورد نیاز در ایران و مشهد نیز می‌باشد