برنامه صنعت و هنر به نویسندگی و کارگردانی امیر حریربافان در مشهد کلید خورد. این برنامه قصد دارد تا صنعتگران را از فضای خشک صنعتی دور کرده و برای لحظاتی آنها را در فضا و محیط هنری قرار دهد.

صنعت و هنر یک مستند داستانی با تم رئالیتی شو است و در هر قسمت یک چهره هنری وارد یک مجموعه صنعتی می‌شود و از فضای کارخانه یا کارگاه تولیدی بازدید می‌کند و در هر قسمت آیتم‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که جذابیت بیشتری برای تماشاچی داشته باشد.

تا کنون دو قسمت از این برنامه در مشهد ضبط گردیده است و میهمان این برنامه مجید شهریاری چهره پیشکسوت تئاتر و سینمای کشور بوده است. مابقی قسمت‌های آن نیز در حال برنامه‌ریزی می‌باشد. امید میرود که فصل اول این برنامه که ۱۰ قسمت دارد، تا پایان سال ۱۴۰۳ به پایان رسد.

به گزارش روابط عمومی صنعت و هنر به نقل از امیر حریربافان، کارگردان این برنامه، اگرچه ضبط برنامه شبیه به برنامه‌های مستند می‌باشد اما از قبل برنامه ریزی شده است و دارای سناریو کلی می‌باشد، اما دیالوگ‌ها و گفت و گوها توسط میهمانان انجام می‌پذیرد و به صورت بداهه می‌باشد.

امیر حریربافان و مجید شهریاری در صنعت و هنر

حریربافان افزود: ضبط این برنامه با سه دوربین به صورت همزمان انجام می‌پذیرد و به دلیل سر و صدای موجود در کارخانه و مشکلات نورپردازی، چالش‌های مختلفی را در ابتدای کار داشتیم که همگی برطرف شدند. اما مهمترین چالش در تولید این برنامه، فضای خشن صنعت است که خطرات فراوانی را برای تجهیزات فیلمبرداری و عوامل پشت صحنه و چهره میهمان هر قسمت در پیش رو دارد. با این وجود تا اینجای کار ضبط به خوبی پیش رفته است و لحظات خاطره‌انگیز و جذابی را شاهد بوده‌ایم.

صبا خراسانی، تهیه کننده این برنامه، ابراز امیدواری دارد که در قالب این برنامه بتوانیم هنر را که تکه گمشده پازل صنعت است را به کار گیریم تا روح انسانی در فضای کاری و تولیدات برندها دمیده شود و مخاطب حس نزدیکی و تعصب به محصولات تولید شده پیدا کند. او همچنین افزود: صنعت و هنر هنوز در ابتدای راه است، اما با توجه به بازخوردهایی که تا کنون داشته‌ایم، قطعا استقبال مناسبی از سوی تماشاچیان و صاحبان صنایع خواهیم داشت.

برخی عوامل برنامه صنعت و هنر

  • نویسنده و کارگردان: امیر حریربافان
  • تهیه‌کننده و مجری طرح: صبا چارقچیان خراسانی
  • مدیر تصویربرداری: مهدی مولایی
  • مدیر صدابداری: علیرضا صفدری
  • مدیر صحنه: مهدی قاسمی
  • مدیر چهره‌پردازی: مریم رحمانی
  • مدیر تدارکات: سید سامی احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *