اجاره پلاتو در مشهد

همواره یکی از مشکلات گروه‌های نمایشی، یافتن مکان تمرین مناسب و اجاره پلاتو می‌باشد. این مشکل در مشهد و با توجه به کم بود فضای هنری بیشتر به چشم می‌خورد و گروه‌های تئاتر و فیلمسازی همواره درگیر مباحث جانبی می‌شوند و از اصل هنر خود جا می‌مانند.

شهر مشهد پس از تهران بزرگترین قطب تولید آثار هنری تئاتر می‌باشد و هنرمندان برجسته‌ای در این زمینه به پیکره هنرهای دراماتیک ایران تحویل داده است، اما با توجه به کمبود فضای استاندار تمرین بازیگری و نیاز به پلاتوی تمرین، گاها گروه‌ها در برنامه‌ریزی تمرینات خود دچار مشکل می‌شوند و این مهم در خروجی نهایی گروه تاثیر منفی می‌گذارد.

اجاره پلاتو در مشهد

معرفی پلاتوی تمرین تصویر شرقی

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای تصویر شرقی، دارای مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به شماره ثبت ۷۰۳۷۳ می‌باشد. پلاتوهای تمرین تصویر شرقی واقع در مشهد – خیابان خیام ۱۱ (ریس) بعد از بوستان خجسته، پلاک ۵۲ است که مکانی مناسب و خوش مسیر جهت تمرین بازیگری، تئاتر و برگزاری کلاس‌های مختلف در زمینه هنرهای نمایشی می‌باشد.

پلاتوی تصویر شرقی در مشهد با پرده کروماکی
پلاتوی تصویر شرقی در مشهد با پرده کروماکی

امکانات پلاتوی تصویر شرقی

تصویر شرقی دارای سه پلاتوی تمرین آکوستیک به ابعاد ۱۵، ۳۰ و ۳۵ متر می‌باشد و هرکدام ویژگی‌ها و قیمت‌های اجاره متفاوتی دارند تا برای هر نوع نیاز گروه‌های بازیگری، متناسب باشد.

این پلاتوها دارای امکاناتی نظیر، سیستم گرمایش و سرمایش، تخته وایت برد، پرده کروماکی، صندلی و چهارپایه تمرین به تعداد کافی، آینه قدی، نور مناسب و فضای آکوستیک می‌باشد.

جهت اجاره پلاتو تصویر شرقی می‌توانید در وقت کاری (سمت عصر) به مکان دفتر آموزشگاه مراجعه نمایید یا با شماره همراه ۰۹۱۵۴۹۰۱۴۳۲ تماس حاصل نمایید و از تایم‌های آزاد پلاتو مطلع گردید.

پلاتوی تمرین بازیگری

پلاتو چیست؟

کلمه پلاتو یک اصطلاح است که در هنرهای نمایشی بکار گرفته می‌شود. در واقع پلاتو مکانی برای فیلمبرداری با تجهیزات مختلف سینمایی می‌باشد و زیر مجموعه یک استودیو طبقه‌بندی می‌شود.

در تئاتر نیز تقریبا مفهومی مشابه دارد و با توجه به این مهم که گروه‌های تئاتر نیاز به زمان طولانی جهت تمرین و آماده سازی نمایش دارند، با اجاره پلاتو می‌توانند مکانی جهت تمرین گروه خود مهیا نمایند.

پلاتوها باید دارای سیستم سرمایش و گرمایش، فضایی ساکت، ترجیحا آکوستیک و دارای امکانات جانبی مانند سیستم صوتی باشند و فضای آنها در جایی باشد که سر و صدای تولید شده توسط بازیگران، موجب آزار و اذیت همسایگان نشوند.

اجاره پلاتو می‌تواند برای امور آموزشی مخصوصا آموزش بازیگری و فن بیان نیز استفاده گردد و جایگزین مناسبی برای کلاس درس می‌باشد. توصیه اکید می‌شود که آموزش هنرهای نمایشی، داخل پلاتو باشد تا هنرجویان راحت تر بتوانند تمرین کنند.

اجاره پلاتوی بازیگری

چرا اجاره پلاتو بهتر از تمرین در فضاهای غیر استاندارد است؟

پلاتوها مکان‌های اصلی و استاندارد برای تمرین بازیگری هستند، و سایر فضاها دارای استانداردهای لازم نمی‌باشد. به عنوان مثال تمرین در سوله یا انبار و یا سالن‌های خالی، باعث پژواک صدا می‌شود و بعد از گذشت مدت اندکی، افراد احساس سردرد و گیجی می‌کنند و باید تمرین را متوقف نمود، تمرین در فضای آزاد نیز دارای مشکلات فراوان است، از جمله عدم کنترل بر گرما، سرما و نور محیط و یا ایجاد تجمع افراد متفرقه. ضمن اینکه تمرین در فضاهای عمومی مانند پارک‌ها، غیر قانونی است.

همواره سعی کنید مکان تمرین شما نزدیک مترو و خوش مسیر باشد تا در صورتی که تعداد جلسات تمرین شما زیاد است، از لحاظ مالی مقرون به صرفه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *