اعتماد بنفس در بازیگری موضوعی است که با وجود اهمیت بسیار بالای آن متاسفانه به آن کمتر پرداخته شده است. اکثر مردم معتقدند که اعتماد به نفس ناشی از خوب بودن در کاری است که در بالاترین سطح انجام می دهید و از طریق موفقیت و تجربه و داشتن مهارت های کافی بدست می‌آید. این یک حقیقت است که بازیگران به طرز وحشتناکی از عدم اعتماد به نفس رنج می‌برند. در این مقاله میخواهیم در مورد اعتماد به نفس در بازیگری و شیوه ایجاد آن صحبت کنیم.

چرا اعتماد بنفس برای بازیگر ضروری است

۱) بازیگران باید به استعدادهای خودشان اعتقاد داشته باشند و اعتماد به نفس داشته باشند در غیر این صورت چیزی برای عرضه نخواهند داشت. اعتماد به نفس برای همه ضروری است، اما برای بازیگران و مجریان بسیار مهم تر است.
۲) اگر می خواهید به عنوان یک بازیگر حرفه ای مطرح شوید، باید به خودتان اطمینان زیادی داشته باشید.

علت کمبود اعتماد بنفس در بازیگران

۱) شما بعنوان بازیگر اغلب توسط دیگران قضاوت می شوید، و این موضوع تاثیر زیادی روی اعتماد بنفس شما دارد.
۲) اغلب بازیگران همیشه سعی در راضی نگه داشتن عوامل، کارگردانان، مدیران انتخاب بازیگر، تهیکنندگان دارند.
ما ممکن است دائماً خودمان را در قالب شخصیتی مطیع و پایین قرار می دهیم. همه اینها ، همراه با طردی که به طور منظم با آن روبرو می شویم، اغلب می توانند اعتماد به نفس ما را از بین ببرند.
۳) درصد زیادی از بازیگران به طور کامل به خدشان اطمینان ندارند، حتی اگر جایزه اسکار گرفته باشند این ترس و نگرانی که «نکند در فیلم جدیدم افتضاح باشم و همه بگویند اسکارت را شانسی گرفته‌ای» معمولا فکر میکنند.

اعتماد بنفس در بازیگری

روش‌های کاهش استرس در بازیگری

اکثریت مردم فکر میکنند تعدادی از افراد نسبت به دیگران به طور طبیعی اعتماد بنفس بالایی دارند، اما دلیل این موضوع فقط به ترکیبی از ژنتیک و داشتن تربیت صحیح در خانواده مربوط نمی شود!
مهم نیست چه کسی هستید و چقدر از لحاظ طبیعی اعتماد به نفس دارید، اگر قدم های درست بردارید ، می توانید یاد بگیرید که به خود به عنوان یک بازیگر ایمان داشته باشید.

۱) افکار به باورها تبدیل می شوند، اگر فکر می کنید بازیگر بدی هستید شک نکنید که خواهید شد و اگر فکر می کنید بازیگر خوبی هستید بدون شک خواهید شد. شما در قدم اول باید روی افکار ودیدتون نسبت به خدتون کارکنید.

۲) قطعا شما هم باخود مکالمه ذهنی دارید که اغلب اوقات در این مکالمه جمله های منفی زیادی وجود داره،سعی کنید جای جمله های منفی را با جملات مثبت عوض کنید. (خودآگاهی بدون قضاوت کلید ایجاد اعتماد به نفس است)

۳) ما در مورد چیزهایی که اطلاع و دانش داریم با اعتماد به نفس عمل می کنیم، اگر میخاهید در هر زمینه اعتماد بنفس بالایی داشته باشید اطلاعات و مهارتتان را در ان زمینه افزایش دهید.

۴) در یک موقعیت استرس زا، قلب شما شروع به تپش بالا می کند. به آرامی چهار ثانیه نفس بکشید. نفس خود را به مدت دو ثانیه نگه دارید، سپس چهار ثانیه دیگر آزاد کنید.

۵) وقتی احساس استرس می کنید، صحبت کردن با شخصی که به او اعتماد دارید می‌تواند کمک کند. این کار به شما امکان می دهد تا تمام فکرهای خود را یکباره از بین ببرید، و به شما بازخورد ارزشمند می دهد.

۶) یکی از سریعترین و مطمئن ترین راه ها برای برطرف کردن استرس بازیگر، درگیر کردن یک یا چندین حواس شماست – بینایی، صدا، چشایی، بو، لمس — یا حرکت.
از آنجا که همه افراد متفاوت هستند، باید آزمایش کنید تا دریابید که کدام تکنیک برای شما بهتر است. وقتی می‌دانید چگونه سریع استرس را تسکین دهید، می توانید آرام، مولد و متمرکز باشید.

۷) از منطقه امن خود خارج شوید ،هنگامی که توانستید ترس خود را بپذیرید ، می توانید قدم به بیرون از منطقه راحتی خود بردارید و به دنبال آنچه می خواهید بروید.
این حقیقت را بدانید که بهترین خود شما در خارج از منطقه امن شما قرار دارد ، در واقع جایی است که جادو اتفاق می افتد.

۸) افکار دیگران برایتان اهمیت نداشته باشد ،حتی وقتی توسط دیگران قضاوت می شوید باید بدانید و درک کنید که بزرگترین طرفدار خودتان باشید.
افکار و گفته های دیگران هرگز وقتی شما را هدف قرار می دهند دقیق نیستند. مگر آنها چقدر شما را می شناسند؟ چه می دانند چه برنامه ای دارید و در سرتان چه می گذرد.

۹) افراد با اعتماد به نفس می‌دانند تا زمانی که گفت‌وگوهای دشوارشان را به پایان نرسانند، نمی‌توانند به کارهای مهم دیگرشان رسیدگی کنند. به تأخیر انداختن و اجتناب از مکالمات سخت، احساس دردناکی به شما می‌دهد و بخشی از مغزتان را درگیر این موضوع می‌کند، درحالی‌که اگر این مأموریت را به انجام برسانید، می‌توانید با خیال راحت به سایر کارهایتان رسیدگی کنید.

۱۰) اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، وقت آن رسیده است کارهایی را که برای‌تان ترسناک هستند، به انجام برسانید. انجام این کارها اعتماد به نفس‌تان را بیشتر از هر چیز دیگری تقویت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *