آیین رونمایی و اکران خصوصی فیلم «خانم معلم» به نویسندگی و کارگردانی پویا ریحانی عصر روز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ در سینما برفی مشهد، واقع در خیابان جانباز، بین جانباز ۱ و ۳ برگزار شد.

در این رویداد فرهنگی و هنری همزمان با ایام عید قربان برگزار گردید، جمع کثیری از هنرمندان و پیشکسوات تئاتر و سینمای مشهد حضور داشتند و فیلم پخش شده مورد استقبال فراوان مخاطبین قرار گرفت.

میهمان ویژه این مراسم، مجید شهریاری، بازیگر پیشکسوت تلویزیون و سینمای ایران بود که در مراسم تقدیر و تشکر از عوامل و بازیگران فیلم حضور داشت. همچنین اساتید برجسته‌ای همچون، احمد مینایی، علیرضا سوزنچی، رضا گلچین، حمیدرضا سهیلی، اسماعیل بایگی، علی آزادنیا، غلامحسین حیدری، رضا پژواک و… در این مراسم حضور داشتند و در مراسم اهداء لوح تقدیر بر روی صحنه شرکت نمودند.

اکران فیلم خانم معلم

فیلم تلویزیونی «خانم معلم» ماجرای یک معلم نمونه است که به تازگی از طرف آموزش و پرورش، مورد تقدیر قرار گرفته است. در همین ایام، عروسی برادر او فرخ نیز در پیش است و علاوه بر مشغله‌های کاری، درگیر آماده کردن شرایط برای مراسم عروسی می‌باشد.

خانم معلم که فرخنده محمدی نام دارد (با بازی راحله نجم‌آبادی)، در جمع فامیل و اهالی محل بسیار معروف شده است و همه او را دوست دارند. او که بسیار احساس مسئولیت می‌کند، برای تدریس و کمک به چند نفر از دانش‌آموزان به سمت منزل خواهرش راهی می‌شود، اما در میانه راه، دچار ضعف می‌شود و با خودروی یک زوج شمالی تصادف می‌کند و از هوش میرود و به بیمارستان انتقال داده می‌شود و ماجراهای جذابی در بیمارستان رخ می‌دهد.

این فیلم در ژانر کمدی – اجتماعی است و جهت پخش تلویزیونی آماده شده است. این فیلم، داستانی همزمان با زمانه ما دارد و با استفاده از بازی‌های درخشان مجید شهریاری، ویدا جوان، حسین راستین، مجید محمدپور و صبا تحققی مهر، توانسته احساسات ظریف و پیچیده‌ای را به تصویر بکشد. حضور و استقبال گرم تماشاگران نشان‌دهنده ارتباط قوی این اثر با جامعه و مخاطبین آن بود.

از نکات برجسته این مراسم، امضای پوستر فیلم توسط بازیگران و چهره‌های شناخته‌شده سینما بود که به یادگاری ارزشمند برای حاضران بدل شد. همچنین، در پایان مراسم، با اهدای لوح تقدیر به بازیگران و عوامل فیلم و انجام مراسم عکس یادگاری، خاطره‌ای بیادماندنی برای حضار بجای ماند.

مجید شهریاری، چهره شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیونی در مصاحبه با روابط عمومی مجموعه تصویر شرقی، خاطرنشان کرد: «این رویداد نه تنها به عنوان یک شب به یاد ماندنی در حافظه‌ها بجای ماند، بلکه به عنوان نمادی از پویایی و حیات دوباره فیلمسازی در شهر مشهد محسوب می‌شود. اکرانی که در آن عشق و احترام به هنر هفتم و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به وضوح قابل لمس بود.»

همچنین پویا ریحانی نویسنده و کارگردان این فیلم در مورد داستان این فیلم اظهار داشت: «موضوع معلم و مقام شامخ ایشان و نیاز به تقدیر و تشکر از زحمات معلمین باعث شد تا ایده اولیه فیلمنامه خانم معلم به ذهنم خطور کند. این فیلم با تلاش و زحمت همه عوامل به سرانجام رسید و امیدواریم که جبران بخش اندکی از زحمات معلمین باشد.

صبا خراسانی

صبا چارقچیان خراسانی، مجری طرح پروژه خانم معلم، در مورد نحوه انتخاب بازیگر این فیلم توضیح داد: «در ابتدا قرار بود مجید شهریاری نقش صفر صافکار را داشته باشد و خشایار راد نقش خان دایی. اما به دلایلی حضور جناب راد در فیلم منتفی شد و قرار بر آن شد که آقای شهریاری نقش خان دایی را بازی کند و مجید محمدپور که از بازیگران طنز مشهدی است، نقش صفر صافکار. این تغییر در نهایت بسیار مثبت بود و هر دو بازیگر در نقش‌های خود به خوبی درخشیدند.»

در پایان مدیر برنامه ریزی پروژه، امیر حریربافان که از سرمایه‌گذاران این فیلم نیز بوده است، در مورد شرایط سخت تولید توضیح داد: «به دلیل شرایط جوی، برنامه ریزی کار بسیار دشوار بود. چون از قبل زمان دقیق حضور بازیگران تهرانی مشخص شده بود و بلیط هواپیما و هتل رزرو شده بود، امکان تغییر زمان فیلمبرداری نبود. متاسفانه با شرایط آب و هوایی بی سابقه‌ای مواجه شدیم و یکی از سنگین‌ترین برف‌های چند سال اخیر در همان دوران به زمین نشست و شدت سرمای هوا بسیار زیاد بود. با وجود این تغییرات لازم در برنامه ریزی انجام شد و پروژه دو روز زودتر از برآوردها به پایان رسید.»

سایر اطلاعات تکمیلی در مورد پروژه خانم معلم را می‌توانید از لینک زیر مشاهده نمایید:
فیلم تلویزیونی خانم معلم

پوستر رسمی فیلم خانم معلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *