فیلم داستانی بوق زدگی به نویسندگی و کارگردانی وحید نوروزی و به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوای ایران (دفتر مشهد) و از تولیدات مجموعه تصویر شرقی در مرحله تدوین قرار گرفت و پس از اتمام فرایند منتاژ، جهت حضور در جشنواره‌های بین‌المللی ارسال خواهد گردید.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تصویر شرقی، در ساخت این فیلم هیچ دیالوگی بین بازیگران رد و بدل نمی‌شود و این فیلم تماما با زبان بوق اتومبیل‌ها، موتور سیکلت‌ها و سایر دستگاه‌هایی که توسط انسان تولید صدا می‌کند، پیش می‌رود.

از این روی انتظار می‌رود این فیلم در بخش داوری جشنواره‌های مختلف و بخصوص بین الملل بتواند عناوین قابل توجهی را کسب نماید.

به گفته صبا چارقچیان خراسانی، مجری طرح این فیلم، پیش تولید بوق زدگی از دی ماه ۱۴۰۱ شروع گردید و پس از چند ماه و با تاخیر، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ فیلمبرداری آن کلید خورد. در این بین تغییراتی در فیلمنامه شکل گرفت و برخی عوامل از جمله تهیه‌کننده، تیم فیلمبرداری و مدیر برنامه‌ریزی این فیلم نیز تغییر کردند.

وی افزود تمامی سرمایه‌گذاری و پشتیبانی این پروژه توسط مجموعه تصویر شرقی انجام گردید و حمایتی از طرف نهاد یا ارگانی نداشتیم. البته قول‌هایی از طرف اداره راهنمایی و رانندگی مشهد داده شده بود، که متاسفانه به آن وعده‌ها عمل نشد و ما مجبور شدیم از هزینه شخصی این فیلم را بسازیم.

خراسانی خاطر نشان کرد که پس از انجام تغییرات لازم، انجمن سینمای جوانان ایران تهیه‌کنندگی این فیلم را پذیرفت و مهدی خانی جاغرق نیز به عنوان مدیر تصویر برداری بوق زدگی انتخاب گردید. همچنین امیر حریربافان برنامه ریزی این کار را به عهده گرفت و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ فیلمبرداری این فیلم به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله تدوین قرار گرفته است و تا پایان خرداد یا اوایل تیرماه ۱۴۰۲ تدوین آن به پایان می‌رسد و برای شرکت در جشنواره‌های مختلف ارسال گردد.

نوروزی نویسنده و کارگردان این فیلم با اشاره به اعمال برخی تغییرات در فیلمنامه اولیه، افزود، این فیلم، داستان دختری به نام مهسا است که از کودکی درگیر سر و صداهای مختلف است و بیماری به نام میسوفونیا یا صدابیزاری دارد و با توجه به اینکه پدرش مغازه تعمیر بوق اتومبیل دارد، باعث تشدید بیماری او گردیده است. بلاخره و با اصرار مادر و دوست مهسا، این مغازه که در کنار منزل آنها بوده است به مکانی دیگر انتقال پیدا می‌کند؛ اما تاثیرات آن تا بزرگسالی برروی مهسا باقی می‌ماند و حتی پس از ازدواج وی و تا آخر داستان، شاهد این مشکلات هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *