در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود بدون دیدن آموزش‌های آکادمیک بازیگری و نشستن سر کلاس بازیگری، در فیلمی بازی کرد، باید بگویم: بله امکان پذیر است، اما این مسئله کاملا شانسی است و احتمالا ادامه دار نباشد و فقط محدود به یک فیلم باشد و حتی اگر ادامه دار نیز باشد، در صنعت سینما، همه شما را به عنوان یک بازیگر بی‌سواد می‌شناسند.

همیشه موارد استثنائی در سینما وجود دارد که مثال‌های آنها زبان زد خاص و عام است و معمولا کارگردانانی که قصد سوءاستفاده از علاقمندان به بازیگری را دارند، با وعده‌های تو خالی قصد رسیدن به نیات خود را دارند. اما شما به عنوان یک علاقمند به بازیگری باید توجه داشته باشید که بازیگری چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد و کسی بتواند بدون تحمل زحمت، این مسیر را طی کند.

در توضیح مطلب فوق باید بگوییم که اکثر داستان‌هایی که در مورد موفقیت یک شبه بازیگران در اینترنت وجود دارد، دروغ است و این افراد با پرداخت پول یا با پارتی وارد سینما شده‌اند، اما چون از بیان این موضوع خجالت می‌کشند، معمولا داستان‌های پر زرق و برق می‌سازند و برای رسانه‌ها تعریف می‌کنند.

البته تمام بازیگرانی که بدون آموزش اولیه در فیلمی بازی کرده‌اند، جهت ایفای نقش در آن فیلم، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و اکثرا پس از پایان بازیشان در فیلم، ادامه آموزش‌ها را در آموزشگاه‌های بازیگری می‌بینند تا بتوانند در فیلم‌های بعدی بدون استفاده از عنصر پول و پارتی بازی کنند.

بازیگری یکی از هنرهایی است که از قدیم‌الایام وجود داشته و هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های هنری در دنیا محسوب می‌شود. در سینما نیز بازیگران با استفاده از تکنیک‌های خاص خود، قادرند تا شخصیت‌های فیلم‌ها را به زندگی بیان کنند و احساسات و افکار آن‌ها را به تماشاگران منتقل کنند.

اما بازیگری یک هنر تخصصی است و برای موفقیت در این حرفه، علاوه بر استعداد و توانایی فرد، آموزش‌های لازم نیز باید گذرانده شود. آموزش‌های بازیگری باعث می‌شوند تا بازیگران برای نقش‌های خود بهتر آماده شوند و مهارت‌های لازم را بدست آورند.
آموزش‌های بازیگری باعث می‌شود تا بازیگران بهتر درک کنند که چگونه می‌توانند شخصیت‌های مختلف اجرا کنند. همچنین به بازیگران کمک می‌کند تا بهتر بتوانند با کارگردانان هماهنگ باشند و درک بهتری از فرامین و خواسته‌های وی داشته باشند.کارگردانان معمولاً انتظار دارند که بازیگران بهترین بازیگری را در نقش‌های خود اجرا کنند و با کوچکترین اشاره‌ای منظور کارگردان را به طور کامل متوجه شوند.

از مزایای گذراندن آموزش‌های بازیگری، می‌توان به بهبود توانایی‌های فردی مانند: افزایش اعتماد به نفس و افزایش خلاقیت اشاره کرد. با شرکت در کلاس‌های بازیگری و تمرینات مختلف، بازیگران به شدت اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهند و این اعتماد به نفس به آن‌ها در بازیگری و اجرای نقش‌های مختلف جلوی دوربین کمک می‌کند.

با این حال، باید توجه داشت که گذراندن آموزش‌های بازیگری یه تنهایی کافی نیست و برای موفقیت در این حرفه، بازیگران باید به دنبال تجربه و فرصت‌های بازیگری نیز باشند. تجربه در بازیگری باعث می‌شود بازیگران بتوانند بهتر با نقش‌های خود ارتباط برقرار کنند و مهارت‌های لازم را پیشرفت کنند. ما در آموزشگاه بازیگری تصویر شرقی، علاوه بر آموزش اصولی و استاندار بازیگری، هنرجویان را به پروژه‌ها مختلف معرفی می‌کنیم.

اگر شما به دنبال این هستید که به صورت حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شوید، پیشنهاد می‌شود تا با گذراندن آموزش‌های بازیگری، مهارت‌های لازم را برای ایفای هر نقشی بدست آوردید. از این روی به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما دوره‌های بازیگری تصویر شرقی را ثبت نام کنید تا زیر نظر بهترین اساتید، آموزش‌های لازم را ببینید.

کلاس بازیگری تئاتر

کلاس بازیگری سینما

یک دیدگاه روی “آیا بدون آموزش بازیگری می‌توان در فیلم بازی کرد

  1. سلام وقت بخیر من یک از علاقه خاصی فیلم بازی کردند رادارم میشه بدون آزمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *