بسیاری از افراد علاقمند به حرفه بازیگری قطعا در تست‌های زیادی شرکت کرده‌اند، و اکثریت این تست‌ها به صورت حضوری بوده، و تعداد محدودی از این افراد تست بازیگری آنلاین دادند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد تست بازیگری آنلاین توضیح دهیم و در مقاله تست بازیگری حضوری به صورت صورت کامل شرایط تست بازیگری و سوالات متداول شما را پاسخ داده‌ایم.

جهت تعیین وقت تست استعدادیابی تماس بگیرید:

۰۹۱۵۴۹۰۱۴۳۲ – ۰۵۱۳۶۰۲۶۴۴۰

منظور از تست آنلاین بازیگری چیست؟

گاهی اوقات و بخصوص در مراحل ابتدایی انتخاب بازیگری یا برای انتخاب بازیگران فرعی و هنروران، کارگردانان از بازیگران و هنرجویان بازیگری بخواهند تا بدون حضور در محل دفتر سینمایی، اقدام به ارائه تست بازیگری دهند. سپس در صورتی که تست آنلاین مورد قبول بود، از بازیگر می‌خواهند تا به صورت حضوری برای تست مجدد یا جهت عقد قرارداد به دفتر آنها مراجعه نمایند.

البته لازم به ذکر است که معمولا به ندرت پیش می‌آید که کارگردانی بدون تست و مصاحبه حضوری، با شما قرارداد ببندد، مگر برای نقش‌های بدون دیالوگ و هنرور.

انواع تست بازیگری انلاین

تست بازیگری آنلاین از زمان کرونا مورد توجه بیشتر کارگردانان قرار گرفت و همچنان نیز ادامه دارد. در ادامه به انواع تست آنلاین بازیگری می‌پردازیم:

تست آنلاین بازیگری به صورت ویدئو کنفرانس و زنده

ممکن است کارگردان از شما بخواهد به صورت کنفرانس ویدئویی دو طرفه تست را بگیرد، در این صورت احتمال دارد از قبل به شما مونولوگ یا متنی داده شده باشد تا در هنگام تست آن را اجرا کنید. یا در همان لحظه از شما بخاهند یک اتود بزنید. البته شما باید همیشه آماده باشید زیرا ممکن است بعد از تست از پیش آماده شده، کارگردان از شما بخواهد تستی بداهه یا اتودی از خود اجرا کنید.

تست آنلاین بازیگری به صورت ضبط شده و فایل

در این روش کارگردان از شما می‌خواهد تا یک ویدئو از طرف مختلف برای وی ارسال نمایید. این ویدئو می‌تواند یک فیلم بسیار ساده از خودتان باشد که فقط خود را معرفی می‌کنید تا اجرای یک قطعه نمایشی بسیار پیچیده با متن و شرایط مد نظر کارگردان. شما باید توجه داشته باشید که باید نتیجه نهایی کاملا طبق درخواست تست گیرنده باشد و تمام نکاتی را که ذکر شده است را رعایت نمایید.

پس از تهیه ویدئو می‌بایست آن را برای کارگردان ارسال نمایید. ارسال فایل می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها یا ایمیل و هر روشی که کارگردان از شما خواسته‌اند باشد.

تذکر: همیشه در ابتدا و انتهای ویدئو، خود را معرفی کنید تا هم بیشتر در ذهن تست‌گیرنده بمانید و هم به دلیل اینکه ممکن است، توضیحات متنی‌ای که همراه فایل‌هایی ویدئو می‌فرستید، در هنگام آرشیو اطلاعات شما، ذخیره نشود.

تست بازیگری آنلاین

مزایا تست بازیگری آنلاین

  • رعایت شرایط پاندمی و پروتکل‌های بهداشتی
  • پرهیز از تردد بی‌دلیل در سطح شهر
  • صرفه جویی در وقت و هزینه بازیگران و تست‌گیرندگان
  • تمرکز بیشتر تست‌گیرنده هنگام تست
  • پرهیز از تجمع و صفوف طولانی تست
  • عدم نیاز به اجاره مکان و فضای تست گیری توسط کارگردان
  • امکان گرفتن تست از تعداد افراد بیشتر در زمان کمتر
  • امکان تست از شهرستان‌ها و راه‌های دور
  • غربالگری اولیه سریع

معایب تست بازیگری آنلاین

  • عدم امکان شناخت دقیق شخصیت تست دهنده
  • عدم امکان آشنایی هنرجو با کارگردن یا سایر عوامل
  • پس از تست آنلاین باز هم نیاز به مراجعه حضوری است
  • چون استرس هنرجو کمتر است، شرایط واقعی بر تست حاکم نیست
  • عدم آشنایی یا دسترسی همه به ابزارهای آنلاین و فضای مجازی

شرایط فیلمبرداری از تست بازیگری انلاین

اگر میخواهید از اجرای اتودتان فیلم برداری کنید مهم است به چند نکته توجه داشته باشید.

۱) کیفیت فیلم ضبط شده مناسب باشد

کارگردان بازیگران و تیم انتظار ندارند کیفیت فیلم شما بالا باشد، با تلفن همراه یا دوربین های DSLR سعی کنید تا حد ممکن فیلم خودتون رو حرفه ای کنید. کیفیت فیلم شما باید به گونه ای باشد که کارگردانان و کسانی که فیلم را تماشا می‌کنند بجای انتقاد از مهارت های تولید فیلم شما، به تست بازیگری شما علاقمند شوند.

۲) در فضای روشن یا در نور روز فیلم برداری کنید

نورپردازی باید به گونه ای باشد که کسانی که فیلم تست شما را مشاهده می‌کنند بتوانند شما را به وضوح ببینند. همواره سعی کنید نور فضا به اندازه کافی زیاد باشد. از نور روز نیز می‌توانید استفاده کنید، به شرطی که سایه روشن شدید در تصوی ایجاد نشود.

۳) پس زمینه ساده انتخاب کنید

یک پس زمینه ایده آل معمولاً خالی است. کافیست پس زمینه ای را پیدا کنید که تا اندازه زیادی خالی باشد چرا که هرچه حواس پرتی کمتری در پس زمینه داشته باشید بهتر است. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ صورت شما در تضاد باشد. خاکستری اغلب به خوبی کار می کند.

۴) لباس مناسب بپوشید

انتخاب لباس برای تست بازیگری آنلاین نیز باید مورد توجه قرار گیرد. لباس هایی که عاری از الگوی بسیار روشن باشند و شلوغ نباشند، بهترین لباس برای تست بازیگری در خانه هستند. لباس خود را تا حد امکان ساده نگه دارید و سعی کنید از استفاده بیش از حد لوازم جانبی یا جواهرات خودداری کنید. لباس با راه راه‌های تیره و روشن ریز انتخاب نکنید. خانم‌ها سعی کنید حجاب متعارف را رعایت نمایید.

۵) آرایش می‌توانید داشته باشید امانه زیاد

اگر می خواهید ویژگی‌های خود را نشان دهید می‌توانید با دقت از آرایش استفاده کنید. آرایش کردن در جلوی دوربین به شما کمک خواهد کرد که بهتر بنظر بیایید و کار گریم برای بازیگر را می‌کند. البته به یاد داشته باشید که شما نیاز به یک آرایش غلیظ نخواهید داشت.

۶) شخصیت خود را نشان دهید

دقت داشته باشید که برای یک تست باقاعده چه کاری نیاز است. شما باید ابتدا نام خود را بیان کنید و سپس در ادامه نام شخصیتی را که برای آن تست میدهید را بگویید. دوستانه باشید و همچنین باید نشان دهید شما در تست خود اطمینان دارید. رباتیک نباشید و به هیچ عنوان استرس نداشته باشید. این اولین شانس شما برای نشان دادن این است که شما یک حرفه‌ای هستید و شخصیتی منحصر بفرد دارید.

۷) فیلمبرداری را در زمان درست متوقف کنید

گفتن آن آسان است، اما باید بدانید که چه زمان مناسب است برای اینکه دکمه توقف را فشار دهید. ابتدا می‌توانید یک برداشت را فیلمبرداری کنید و سپس آن را تماشا کنید و اشتباهات آن را بررسی کنید.

۸) حجم فایل نهایی تا حد امکان کم باشد

به این نکته توجه داشته باشید که فایل نهایی که آماده کردید را باید از طریق اینترنت برای کارگردان ارسال نمایید. پس باید حجم آن پایین آورده شود، اما نه به اندازه‌ای که به کیفیت فیلم ضربه بزند. معمولا گوشی‌های موبایل جدید و دوربین‌های فیلمبرداری خروجی‌های باکیفیت و با حجم بالا تولید می‌کنند. اگر از طریق نرم افزارهای تدوین قصد خروجی گرفتن دارید، لازم است بدانید که مهم‌ترین دلیل زیاد بودن حجم فایل، چیزیست به نام BitRate عدد مناسب برای این پارامتر بین 2000Kbps تا 4000Kbps است.

معرفی چند برنامه برای پایین اوردن حجم فیلم ها

VideoProc

VideoProc فقط یک ابزار فشرده‌سازی ساده نیست بلکه یک نرم‌افزار کامل برای پردازش ویدیوهای شما و مناسب یک فرد حرفه‌ای است. این نرم‌افزار می‌تواند حجم ویدیوها را تا ۹۰ درصد نسبت به مقدار اصلی بدون افت کیفیت فشرده کند.

Video Dieter 2

Video Dieter 2 هم امکانات زیادی دارد و هم رابط کاربری‌اش به خوبی نیاز کاربر را برطرف می سازد. کیفیت و رزولوشن فیلم قابل تنظیم هستند و می‌توانید با دکمه به اشتراک گذاری برنامه، فایل خروجی را فوری با بقیه به اشتراک بگذارید.

Video Transcoder

Video Transcoder یک برنامه متن باز و بدون تبلیغات برای فشرده‌سازی ویدیوها می‌باشد. در این نرم‌افزار ویدیوی مورد نظر را انتخاب می‌کنید و پارامترهایی نظیر، کدک، فریم بر ثانیه، رزولوشن، بیت‌ریت و… را تنظیم نموده و اجازه می‌دهید عملیات انجام شود. ضمنا توجه داشته باشید که پروسه فشرده سازی و ذخیره فایل عملیاتی زمان‌بر است.

InShot

اینشات برنامه ای کاربردی و شگفت انگیز برای ادیت فیلم و عکس است که می‌توانید با این برنامه عکس‌های زیبا و فیلم‌های شگفت‌انگیز را به راحتی درست کنید. این نرم‌افزار محبوب‌ترین نرم‌افزار در بین کاربران خانگی و تدوینگران گوشی موبایل است و تقریبا تمام نیازهای شما را جهت تولید یک فیلم اتود برای تست بازیگری آنلاین برطرف می‌کند.

نتیجه گیری

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ما در مجموعه تصویر شرقی، تست‌های بازیگری فراوانی داشته‌ایم و خواهیم داشت، اما بیشتر تلاش می‌کنیم تا با علاقمندان از نزدیک آشنا شویم و مصاحبه حضوری داشته باشیم تا اینکه بخواهیم تست بازیگری آنلاین از آن‌ها بگیریم. اما در شرایطی که محدودیت زمانی وجود دارد یا نیاز به نقش‌های فرعی و هنرور است، از این روش استفاده می‌کنیم. ما در مقاله‌ای مفصل در مورد فراخوان بازیگری صحبت کرده‌ایم و شرایط حضور در فراخوان‌های را ذکر کرده‌ایم. اگر شما نیز مایلید از فراخوان‌های ما باخبر شوید، حتما پیج اینستاگرام تصویر شرقی را دنبال نمایید.

با آرزوی موفقیت برای شما هنرجویان عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *