بخش‌هایی از تله فیلم بعدازظهرهای فعال که پیشتر به صورت رسمی توسط مدیران کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد و صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی افتتاح گردیده بود، در کارخانه فرافن توس تصویر برداری شد.

یکی از دغدغه‌های همیشگی نظام آموزشی کشور، هجوم بیش از حد دانش‌آموزان به انتخاب رشته‌هایست که در آینده آنها را تبدیل به پزشک و وکیل نماید. مهمترین دلیل این انتخاب، عدم شناخت کافی از ظرفیت‌ها و آینده شغلی رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌باشد.

طرح بعدازظهرهای فعال با هدف آگاهسازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها و در راستای مطرح نمودن جهاد تببین، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، به نمایش موضوعات مرتبط با آموزش حرفه‌های مختلف صنعتی به دانش‌آموزان در سطوح مختلف دبیرستان و توانمندی‌هایی که می‌توانند با آموختن حرفه‌های مختلف به دست آورند، می‌پردازد. اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در کنار آموزش و پرورش، فعال نمودن این حرکت مهم علمی و فرهنگی را از اهم وظایف خود میدانند.

به گزارش روابط عمومی تله فیلم سینمایی بعدازظهرهای فعال، اکثر بازیگران این فیلم که محصول سیمای خراسان رضوی و به سفارش اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی می‌باشد، از دانش‌آموزان مشهدی هستند که در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای تصویر شرقی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و اکنون مشغول بازی در این پروژه می‌باشند. از این روی امید میرود که مخاطبین نوجوان را به سمت خود جذب نماید.

همچنین، با هدف آگاهسازی دانش‌آموزان سراسر کشور و آشنایی با مشاغل و حرفه‌ّهای صنعتی، روز پنجشنبه مورخ ۲۰ مهر ۱۴۰۲ بازدیدی از کارخانه صنعتی قالبسازی و ریخته‌گری فرافن توس انجام پذیرفت و بخش‌هایی از تله فیلم بعدازظهرهای فعال در این کارخانه‌ی صنعتی ضبط گردید. در این بازدید، بخش‌های مختلف این کارخانه توسط مهندس قاسمی، مدیر کارخانه برای دانش‌آموزان تشریح گردید و در نهایت از دانش‌آموزان دعوت شد تا درصورت تمایل در رشته‌های متناسب در مقطع متوسطه دوم ثبت‌نام نمایند و پس از فارغ‌التحصیل شدن به استخدام این کارخانه درآیند.

قاسمی درباره این بازدید اظهار امیدواری کرد که با به نمایش درآوردن ظرفیت‌های واحدهای صنعتی و معرفی رشته‌های هنرستانی و فنی و حرفه‌ای در سینما و تلویزیون، بتوانیم شاهد استقبال دانش‌آموزان بیشتری از این رشته‌ها باشیم.

مهدی طاهونه‌بان، مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی که در این بازدید حضور داشت، خاطر نشان کرد، با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر جهاد تبیین و روشنگری در خصوص اتفاقات و روند رو به رشدی که در حوزه صنعت کشور افتاده، در ادامه اعزام تیم‌های دانش‌آموزی به کارخانجات در سال گذشته و با همکاری دبیرخانه راهیان پیشرفت صورت گرفته بود، ظرفیت تولید فیلم سینمایی بعد از ظهرهای فعال را برای این مهم مناسب دانستیم و در قالب بازدیدهای دانش‌آموزان و بازیگران این فیلم از واحدهای تولیدی و صنعتی استان، به وظیفه خود در جهاد تبیین اقدام می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *