به گزارش روابط عمومی تصویر شرقی، روز گذشته مورخ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ فیلم کوتاه داستانی پدر حوا با بازی دو تن از هنرجویان آموزشگاه تصویر شرقی، آیلین واله و یلدا تهرانی از شبکه خراسان رضوی پخش گردید.

این فیلم به نویسندگی پویا ریحانی و کارگردانی علی خیابانی تنها از تولیدات مجموعه تصویر شرقی بوده که با موضوع اهمیت نقش پدر در خانواده میهمان منزل ایرانیان عزیز بوده است.

فیلم پدر حوا داستان دختر کوچکی به نام حوا را باز گو می‌کند که به تازگی پدر خود را از دست داده است اکنون باید انشائی با موضوع اینکه در آینده قصد دارید چه کاره شوید، بنویسد. او مدام به کارها و رفتاری که پدرش در زنده بودن انجام می‌داد فکر میکند و در جواب انشاء، برگه دفتر خود را پر از کلمه پدر می‌کند.

پیش تولید این فیلم از اواخر دی ماه ۱۴۰۱ و پس از پخش فیلم باران شهاب از شبکه خراسان آغاز گردید و تا ۱۲ بهمن مراحل فیلمبرداری و تدوین آن به پایان رسید و در باکس پخش شبکه خراسان قرار گرفت تا در موقعیت مناسب پخش گردد.

برخی عوامل فیلم پدر حوا

  • نویسنده و تهیه‌کننده: پویا ریحانی
  • کارگردان: علی خیابانی تنها
  • مجری طرح: صبا چارقچیان خراسانی
  • مدیر فیلم‌برداری: علی خیابانی تنها
  • مدیر تولید: امیر حریربافان
  • موسیقی: بهروز وطن دوست
  • عکاس پشت صحنه و تدوین و صداگذاری: علی راشینی

فیلم پدر حوا به شیوه‌ای زیبا و دردناک، نشان می‌دهد که چگونه مرگ یکی از والدین، می‌تواند روی روحیه و رفتار فرزندان تاثیر داشته باشد. این فیلم به نوعی به دنبال نشان دادن این موضوع است که چگونه پدران به عنوان یکی از اعضای اساسی خانواده، نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری شخصیت فرزندان‌شان دارند به گونه‌ای که حوا قصد دارد در آینده پدر شود و در واقع پدر بودن را یک شغل می‌داند و از نظر او بهتر شغل و شغل مورد علاقه اوست.

در نهایت، تولید فیلم‌هایی همچون پدر حوا، به عنوان یک روش موثر برای ارتقای فرهنگی جامعه و افزایش آگاهی مردم از نقش پدر در خانواده، بسیار حائز اهمیت است. این فیلم در چند جشنواره بین المللی از جمله جشنواره فیلم لیفت آف انگلستان حضور داشته و به رقابت پرداخت است.

پشت صحنه فیلم پدر حوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *