کتاب دکوپاژهای مرجع 3 به قلم کریستوفر کنورتی، نماهای گوناگون را شرح داده و به شما کمک می‌کند تا با مطالعه بر روی نماها، ببینید که کارگردانان چطور در داستان ماهرانه حرکت می‌کنند و سبب شعله‌ور شدن تخیلات شما می‌شوند.

هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که بیاموزید مثل یک کارگردان ببینید، موضوعی که خوانندگان کتاب‌های دکوپاژهای مرجع می‌گویند که از این مجموعه کتاب به دست می‌آورند. پس از خواندن این کتاب می‌آموزید همچون حرفه‌ای‌ها نما بگیرید، می‌آموزید نمایی کم‌هزینه را با جلوه‌ای پرهزینه فیلم‌برداری کنید و برای موقعی که صدای تیک‌تاک ساعت می‌گوید وقت تنگ است، راه‌هایی برای ابتکار می‌یابید.

لازمه‌ی هر فیلم عالی‌ای، بازی‌های عالی، فیلم‌نامه‌ی بسیار عالی و گروهی انعطاف‌پذیر است، و البته نماهایی عالی. بدون کار خلاقانه با دوربین، شما ارزش کار دیگران را کم می‌کنید، داستان را کم‌رمق می‌کنید و فرصت ساخت فیلمی خوب را هدر می‌دهید.

اگر شما بازیگر خوب را به شیوه‌ای متوسط تصویر کنید، نتیجه نومید کننده است. اگر شما صحنه‌ای بی‌نظیر را غیرمبتکرانه تصویر کنید، پول صرف شده را دور ریخته‌اید. اگر شما داستانی شگفت‌انگیز را با دکوپاژی معمولی تصویر کنید، نتیجه کسالت‌آور خواهد بود. اگر شما نگران فیلمتان هستید، پس باید نگران هر نمای آن نیز باشید.

نماهای استادانه هدیه‌ی شما به تماشاچی است، اما کار شما، به عنوان کارگردان، این نیست که با حرکات مهیج دوربین، فیلمتان را جذاب کنید. این هم نیست که با فیلم گرفتن به روشی ابتدایی به تدوینگر امید ببندید که فیلمتان را نجات دهد. کار شما این است که نماهایی طراحی کنید که داستان را فاش می‌کنند، احساسات را به نمایش می‌گذارند، شخصیت را می‌کاوند و احساس منحصر به فردی از فیلم شما را ثبت می‌کنند. در عین حال، شما باید مُهر خودتان را با سبک شخصی خودتان پای فیلم بزنید. این کتاب می‌تواند در این کار شما را یاری دهد.

شما با خواندن این مجموعه کتاب‌ها فهم بهتری را از چگونگی عملکرد صحنه‌ها به دست خواهید آورد و می‌توانید به شیوه‌ای بنویسید که کارگردانان را جذب کنید. با این کتاب‌ها جریان حرکت و حس را بهتر در فیلم درک می‌کنید که نکته‌ای کلیدی در شیوه‌ی دکوپاژهای مرجع است.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *