اگر گام‌هایی را که در کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز اثر درین دانلی و ترویس دانلی توصیف شده است، دنبال کنید، ده روز دیگر یک فیلم‌نامه تمام شده خواهید داشت. فیلم‌نامه‌ای که ممکن است یک فیلم موفق روی پرده‌ی سینما شود.

درست است، وعده بزرگی است و طبیعتاً این سؤال را پیش می‌آورد که البته اغلب ما هم آن را می‌شنویم: «آیا واقعاً می‌تونم یه فیلم‌نامه خوب اونم فقط تو ده روز، بنویسم؟ سوای این، اکثر اساتیدی که می‌شناسم می‌گویند؛ نوشتن یک فیلمِ خوب، ماه‌ها یا حتی سال‌ها، زمان می‌بره.»

اجازه بدهید ابتدا یک پاسخ مفید و مختصر به این پرسش‌تان بدهیم: «بله، می‌توانید در ده روز یک فیلم‌نامه عالی بنویسید. و در صفحات پیش رو، خواهید دید که دقیقاً چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید!»

کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز (The Ten-Day Screenplay) برنامه‌ریزی را دنبال کنید و پس از ده روز یک فیلم‌نامه کامل در دست دارید که می‌تواند خوانندگان‌تان را تحت تأثیر قرار دهد و آغازی باشد بر کارنامه حرفه‌ای نویسندگی‌تان.

کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده‌ روز، شما را وادار می‌کند تا ایده‌تان را روی کاغذ بیاورید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که مراحل ذکرشده در کتاب را گام‌به‌گام طی کنید.

در بخشی از فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز می‌خوانیم:

قبل از پایان، قهرمان‌تان باید با ترس خود، رو در رو شود و این اتفاق، شجاعتی زیاد را می‌طلبد. نکته‌ی مهم در اینجا این است که بین شجاعت و اطمینان تفاوت وجود دارد. قهرمان ممکن است نسبت به خود اطمینان داشته باشد، اما درعین‌حال وقتی با خطری جدی روبه‌رو می‌شود، دستپاچه و مضطرب شود. قهرمانی که سعی می‌کند شجاعت خود را بیشتر کند، متوجه می‌شود که این ترس، تهدیدی جدی برای او است و می‌آموزد که این تهدید می‌تواند باعث نابودی‌اش شود. بنابراین به هر شکل ممکن که شده خودش را در مقابل آن قرار می‌دهد تا با این ترس رودررو مواجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *